Виховна робота

Коли ви щось робите без любові та не професійно - це ХАЛТУРА. 
Коли ви щось робите без любові, але професійно - це РЕМЕСЛО. 
Коли ви щось робите не професійно, але з любов'ю - це ХОБІ. 
Коли ви щось робите професійно та з любов'ю - це МИСТЕЦТВО. (Східна мудрість).

"Все, що ви робите, робіть з любов’ю" (Біблійна мудрість, Перше Послання до Коринтян‬ ‭16:14‬, UMT‬)


ВИМОГИ дЛЯ УСПІШНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

·        Класний керівник повинен  бути особистістю, привабливою для дітей.
·        Учитель  викликає любов і повагу дітей до себе при умові, якщо він сам любить і поважає кожну дитину, у стосунках завжди чесний та відвертий.
·        Учитель має бути жартівливим, завжди у хорошому гуморі, доброзичливим.
·        Класний керівник повинен уміти раціонально використовувати свій час.
·        Класний керівник уміє створити учнівський колектив , у якому панують доброзичливі стосунки та взаємоповага.
·        Усі рішення приймаються обдумано.
·        Виховання у дітей самодисципліни.
·        Класний керівник - це консультант для учнів у всіх позакласних заходах.
·        Співпрацює з органами учнівського самоврядування, підтримує зв'язок з батьками.


За матеріалами сайту

Орієнтовні розробки батьківських зборів

5-й клас
ПЕРШІ ЗБОРИ. ТРУДНОЩІ АДАПТАЦІЇ ДИТИНИ ДО НАВЧАННЯ У 5-МУ КЛАСІ
Форма проведення: «круглий стіл».
Запрошуються педагоги, які працюють у класі, керівники гуртків, у яких займаються або будуть займатись діти, бібліотекар, лікар чи медсестра.
Задачі педагогів:
1. Познайомитися з батьками та послухати короткі характеристики, які вони дадуть своїм дітям.
2. Розповісти про вимоги до навчання зі свого предмета.
Задача лікаря: ознайомити з результатами проведеного медичного огляду, дати рекомендації з урахуванням отриманих даних, відзначити фізіологічні особливості, пов'язані з віковими змінами дітей.
Задача бібліотекаря: коротко розповісти про можливості бібліотеки, познайомити з бібліотечним фондом, порекомендувати інші бібліотеки (з великим фондом, доступно розташовані й т. п.).
Задача керівника позашкільних установ: ознайомити з умовами прийому дітей до різних гуртків і напрямами їх роботи.
Питання для обговорення:
  • Роль родини та її значення в адаптації школярів у зв'язку з новою якістю навчання й віковими особливостями.
  • Закони шкільного життя в навчанні й вихованні школяра.
ДРУГІ ЗБОРИ. РОЛЬ СПІЛКУВАННЯ В ЖИТТІ ШКОЛЯРА
Форма проведення: дискусія.
Задачі зборів:
1. Звернути увагу батьків на форми, стиль спілкування школярів - достоїнства й недоліки.
2. Показати вплив навколишнього середовища в родині, колективі, вплив телевізійних передач і т. д.
Питання для обговорення:
  • Значення спілкування дитини в родині.
  • Проблеми спілкування в дитячому колективі.
  • Задачі школи та колективу класу в подоланні проблем у спілкуванні.
План проведення зборів
I. Анкетування учнів.
II. Розбір педагогічних ситуацій.
У ході зборів аналізуються різні педагогічні ситуації та проводиться анкетування учнів. Із питань, наведених в анкеті, можливі й індивідуальні бесіди класного керівника.
Результати анкетування використовуються класним керівником під час обговорення теми зборів.
Анкета для учнів
1. Чи подобається тобі розповідати своїм батькам про прожитий день?
2. Чи завжди твої батьки вислуховують тебе до кінця?
3. З ким ти скоріше поділишся своїм секретом: з мамою, татом, іншим чи подругою?
4. Які ласкаві слова кажуть тобі батьки та в яких випадках?
5. Чи вважає родина святом твій день народження?
6. Які свята у своїй родині ти любиш?
7. Якби ти був чарівником, що ти хотів би змінити у своїй родині?
ТРЕТІ ЗБОРИ. КУЛЬТУРНІ ЦІННОСТІ РОДИНИ
Форма проведення: обмін думками з теми зборів.
Задачі зборів:
1. Показати батькам значення культурних цінностей у вихованні дітей.
2. Формувати культуру традицій, уміння бачити прекрасне в повсякденному житті.
Питання для обговорення:
  • Книга та її значення в розвитку пізнавальних і моральних якостей особистості.
  • Культурні традиції родини.
  • Вплив культурних цінностей родини на пізнавальний розвиток дитини.
План проведення зборів
I. Розповіді батьків про традиції родини у формуванні культурних цінностей: читання книг, газет і журналів; відвідування театрів і музеїв; знайомство з природою, туристичні походи і т. д.
II. Лекція класного керівника про вплив культурних традицій родини на пізнавальну активність дитини (пов'язати її з думками, висловленими у процесі обговорення теми збори).
ЧЕТВЕРТІ ЗБОРИ. «ВОТ И СТАЛИ МЫ НА ГОД ВЗРОСЛЕЙ»
Форма проведення: творчий огляд.
План проведення зборів
I. Конкурс на кращий текст гімну класу.
II. Сюрпризи на тему «У майбутньому році бажаю тобі...».
III. Завдання на літо всім учням: «Де б ти не був, пам'ятай про друзів».
IV. Представлення класної газети «Вузлик на пам'ять».
V. Нагородження батьків за активне співробітництво з класом.


6-й клас
ПЕРШІ ЗБОРИ. РОЛЬ КНИГИ В РОЗВИТКУ ЯКОСТЕЙ ЛЮДИНИ
Форма проведення: «круглий стіл».
Задачі зборів:
1. Показати батькам значення книги, літератури у вихованні дітей.
2. Розвивати в батьків інтерес до формування в дітей бажання читати.
3. Познайомити батьків з результатами спостереження за розвитком читацьких здібностей учнів.
Питання для обговорення:
  • Що являє собою підручник?
  • Яку роль відіграє книга у вашій родині?
  • Які традиції вашій родині?
  • Як ваші діти ставляться до підручника й до книги взагалі? Чи люблять читати книги?
  • Збори проходять за участю дітей.
План проведення зборів
I. Анкетування батьків (можливе й анкетування дітей з аналогічних питань). Результати анкетування класний керівник використовує для подальшої роботи з батьками й учнями.
II. Виступ бібліотекаря школи з аналізом читацьких умінь, запитів учнів. Нагородження найбільш читаючих дітей.
III. Виступ учителів-предметників з повідомленнями для дітей та їхніх батьків про те, що собою представляє підручник і які основні вимоги до уроку.
IV. Виступ батьків і дітей з проблеми:
  • книга в нашій родині;
  • традиції нашої родини;
  • ставлення учнів до читання (результат техніки читання в 6-му класі).
V. Відкриття «Книги рекордів» класу. Виявлення найактивнішого читача.
Анкета для батьків
1. Чи любить ваша дитина читати? Яким книгам вона віддає перевагу?
2. Як прочитується книга: швидко чи ні?
3. Які книги люблять у вашій родині?
4. Чи ваша дитина вважає книгу хорошим подарунком?
ДРУГІ ЗБОРИ. ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК ШКОЛЯРА ТА ЙОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ
Задачі зборів:
1. Познайомити батьків з результатами обстежень фізичного розвитку дітей.
2. Формувати культуру фізичного виховання дітей.
Питання для обговорення:
  • Фізіологічні проблеми дорослішання дітей (виступ лікаря).
  • Задачі фізвиховання, вимоги до уроку, проблеми класу. Шляхи їх рішення, спортивні гуртки та секції (виступ учителя фізичної культури).
  • Проблеми фізичного розвитку учнів, шляхи рішення проблеми у класі (виступ класного керівника).
План проведення зборів
I. Анкетування учнів.
II. Повідомлення результатів обстеження фізичного розвитку дітей. Проводиться шкільним лікарем, медичною сестрою, учителем фізкультури.
III. Виступ класного керівника.
Анкета для учнів
1. Чи любиш ти уроки фізичної культури?
2. Чим тобі подобається займатись на уроці?
3. Що би ти хотів виправити в собі за допомогою цих уроків?
4. Що би ти хотів побажати учителю фізичної культури?
Цікавим буде порівняння результатів анкетування батьків та учнів, проведеного за цією тематикою раніше.
ТРЕТІ ЗБОРИ. РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ УРОКУ. ВІД ЧОГО ВОНА ЗАЛЕЖИТЬ?
Задачі зборів:
1. Познайомити батьків з результатами аналізу навчальної діяльності учнів класу.
2. Показати батькам досягнення та проаналізувати причини навчальних невдач школярів.
Питання для обговорення:
Аналіз уроків з різних предметів, на яких був присутній і класний керівник, проблема активності учнів на уроці.
План проведення зборів
I. Виступ класного керівника про проблему активності учнів на уроці.
II. Рекомендації батькам.
ЧЕТВЕРТІ ЗБОРИ. ПІДСУМКИ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
Форма проведення: обговорення разом з учнями.
Автор: С. Цабибін

Освіта.ua

05.08.2007







Що означає бути українцем?
buty ukrПерше і найважливіше: потрібно плекати національну гідність.
Не шукаймо винних у власній долі.
Будьмо сильним народом і пам’ятаймо як про переможні, так і про трагічні сторінки.
«Бути українцем» має означати подолання багатьох травм, страхів і стереотипів.
Не треба оцінювати себе крізь уяву інших народів і бути надміру залежними від чужих похвал і образ.
Не треба ані вивищувати, ані принижувати себе перед іншими культурами.
Не треба насміхатися з рідного.
Не треба виправдовувати власну бездіяльність непереборними обставинами, плекаючи лінощі, заздрість і «гординю в приниженості», які дуже часто є нашими найгіршими національними вадами.

Українська хартія вільної людини



ukr
Бути українцем:
Бути українцем означає усвідомлювати свою причетність до України і розвивати інтелектуальну, духовну та політичну україноцентричність: внутрішню − ту, яка постає з особистого зусилля кожного з нас, − єдність нашого народу, його земель, культури, історії і майбутнього.
Бути українцем означає володіти українською мовою або прагнути до оволодіння нею: не лише мова робить з нас українців, але саме та колосальна енергія, яка походить від особистого зусилля дбати про українську мову, навчитися і спілкуватися нею, й перетворює нас із населення в єдиний народ.
Існує єдиний український народ на всьому просторі своєї території. Наші місцеві відмінності не створюють відцентрової енергії. Не слід ані переоцінювати їхнього значення, ані штучно загострювати їх: наші регіональні особливості не перетворюють нас на різні народи, а лише збагачують національну спільність.
Світове українство є ще одним виміром нашого буття.
Ми повинні мислити світовими категоріями сприйняття українства й застосовувати їх у політичному, економічному та культурному житті нашого регіону, Європи і планети.
Українська хартія вільної людини




Любити:

Любити означає додержуватися національного погляду на власне минуле.
Бажання любити має допомогти накласти мораторій на «історичні війни», провоковані ззовні.
Любов — це зусилля соціальної справедливості, спрямоване на подолання прірви між багатими і бідними.
Любити означає підтримувати непорушний духовний зв’язок між українськими церквами, чиїм головним призначенням є служіння Богові й українському народові.
Українська хартія вільної людини

Любити:

Нам потрібна докорінна зміна ставлення один до одного.Любити означає бажати ближньому добра.Для нашого суспільства «любити» насамперед означає виявляти толерантність до політичних і культурних поглядів, етнічної, релігійної та мовної приналежності інших співвітчизників, чий досвід і особиста історія, безумовно, різняться.Толерантність є однією з найвищих ознак культури вільної людини, яка, додержуючись своїх принципів, визнає й приймає право іншого на інакшість.Толерантність водночас не означає безпринципності: вона не дає визнання і виправдання тим, хто свідомо діє проти нашої держави, прагнучи її розколу чи занепаду, як і тим, хто переступає межі моралі.



Українська хартія вільної людини

Бути активним громадянином:
Бути активним громадянином означає підтримувати іншого у захисті його прав, бо це — наші спільні права.
Бути активним громадянином означає виявляти ініціативу задля добра свого дому, сусідства, місцевої громади чи всієї української спільноти.
Бути активним громадянином означає з особливою увагою ставитися до будь-яких спроб (насамперед влади) порушити чи обмежити людські права. Завтра ті, хто порушують права вашого сусіда, можуть узятися за вас.
Бути активним громадянином означає усвідомлювати життєву необхідність демократичного розвитку держави. Демократія, як і будь-який політично-суспільний витвір людини, існує лише там, де є переважна більшість людей, здатних її захищати і водночас їй підпорядковуватися.
Бути активним громадянином означає не усуватися від політичного життя, а робити політичний вибір, навіть обираючи між недосконалими політичними силами, втім діючи по совісті і дбаючи про зміни в житті країни.

Українська хартія вільної людини


Розробки тренінгів з профілактики ВІЛ, СНІД

(про участь у спільному проекті Волочиського НВК та Корпусом миру США в Україні за участю волонтера міс Емілі Ейкерс; тренінги для учнів та батьків, супутні презентації та відеоролики)


презентація4


Рубрика
Пишаємося нашими випускниками





Пропоную вашій увазі використання КЕЙС-МЕТОДУ при роботі з класом



З досвіду роботи

Виховання дитини - це формування системи цілісного ставлення особистості до соціального і природного довкілля та самої себе.

Ми любимо своє місто - затишне, охайне, органічне. Ми живемо тут у щасливому сьогоденні, лиш інколи згадуючи про те, що цими стежками ходили наші предки сотні років тому. Що вони бачили? Що відчували ? Про що думали ? Пропоную вашій увазі лиш кілька спогадів про недавнє минуле окремого куточка нашого Волочиська. 

    

Виховна година для учнів 5-6-х класів "Українські національні обереги"



Немає коментарів:

Дописати коментар